Järavallen 17 maj

Ännu en försommarvandring i detta vackra strövområde med närhet till
havsängarna och Sundet. Solen sken och inga myggor. 
Vi, 19 st vandrare, går mellan svarttallar och ljust grön bokskog längs med
Barsebäck GK.

Efter passerandet av civilisationens härdsmälta, E4/E6 , öppnar sig
ängarna och Hofterups mosse. Östergöken sjunger (?) eller hoar.
Fikapausen, som man ju alltid längtar efter, inföll som vanligt vid sjön.
Sedan återstod bara att sluta cirkeln.





Skogen








Text Anna Åkerhielm Foto Robert Moman
 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gökottevandring 14 maj

Pålsjö-Landborgen-Vikingsberg-Stattena 20 maj