Gökottevandring 14 maj

 21st morgonpigga EVF samlades på Nya Torg. Christina Holmqvist hälsade oss välkomna till EVFs traditionella gökottevandring. 

Solen värmde upp oss. Vi gick över Pyttebron och vidare mot reningsverket. Nere vid ån väntade Göran och Monica Ahlberg som hade dukat upp en läcker frukost till oss.
Regnet dök plötsligt upp och vi packade ihop oss i skjulen.

Tyvärr hörde vi ingen gök, kanske inte så konstigt med allt vårt tjatter.
Regnet slutade och vi vandrade tillbaka till Nya Torg.

Text och bild: Lena Ottosson. Karta: Hans Andersson.
















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pålsjö-Landborgen-Vikingsberg-Stattena 20 maj

Järavallen 17 maj